неделя, 1 юни 2025 г.

 Практическа задача: „Олимпиада по математика“

  1. С програмата Excel извършете следните действия:

  1. Създайте електронна таблица, която включва следните колони: Име и фамилия,

  2. Клас, Име и фамилия на родител, Град, Точки (зад.1), Точки (зад. 2), Точки (зад.3), Общ брой точки. – 2т.

  3. Въведете данни за 5 участници в олимпиадата. – 2т.


  1. В колоните за точки въведете валидността на данните да бъде в интервала от 0 до 10. – 2т.

  2. Изчислете резултатите, които ще получи всеки участник в колоната Общ брой точки.- 2т.

  3. Сортирайте данните в колоната общ брой точки в низходящ ред. – 2т.

  4. Филтрирайте данните, като покажете участниците по класове чрез обобщаваща таблица

  5. (редове - Име и фамилия; колони - Град; стойности - Общ брой точки; филтър - Клас). – 2т.

  6. Създайте обобщаваща диаграма - 2т.

  7. Направете справка за общия брой на учениците по градове. – 2т.


  1. В програмата Word създайте циркулярно писмо във формата на уведомително писмо за резултатите на учениците от олимпиадата до родителите им. (Информация за източника на данни (имената на учениците, техния резултат от задачите и имената на родителите им) се интегрират от таблицата, която създадохте в предходната задача. 

  1. Създаване на шаблон за писмо - 1 т. 

  2. Свързване с данни - 2 т.

  3. Краен документ - 1 т.

СОУ „Иван Вазов“

Уважаеми г-н (г-жо) <<Родител>>,

На проведения кръг на олимпиадата ученикът <<Име>> от <<Клас>> клас е получил общо <<Общ брой точки>> точки. За всяка от задачите е постигнал следните резултати:


Име

Задача 1

Задача 2

Задача 3

<<Име>>

<<Точки (зад. 1)>>

<<Точки (зад. 2)>>

<<Точки (зад. 3)>>


Директор: ………………………

                                                                                                                     /Стоян Иванов/


Критерии за оценка:

Максимален брой точки – 20.

При 20, 19, 18т – Отличен 6;

При 17, 16, 15т. - Много добър 5;

При 14, 13, 12т.  - Добър 4;

При 11, 10, 9 т. – Среден 3;

Под 9 т. – Слаб 2.


Няма коментари:

Публикуване на коментар